Back to top

E-mailaccounts beheren

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u een e-mailaccount kan aanmaken, aanpassen of verwijderen.
Alle e-mailaccounts bij HostYou worden aangemaakt als POP3 en IMAP, u kiest zelf hoe u deze instelt in uw e-mailprogramma. Professionele Webmail, SMTP, AntiVirus en AntiSpam zijn ook steeds inbegrepen.

Step 1

Via de Inloggen pagina op de HostYou website komt u op uw Control Panel terecht met een lijst van alle domeinnamen die u bij HostYou heeft.

Control Panel

Achter de domeinnaam waarop u een e-mailadres wilt aanmaken, aanpassen of verwijderen, klikt u op beheren om bij het Dashboard van dat domein te komen.

Bent u niet op deze pagina? Klik dan bovenaan het scherm, links van uw gebruikersnaam, op de knop Control Panel.

Step 2

Dashboard

In het menu aan de linkerkant klikt u op E-mail om uw e-mailaccounts te beheren.

  • Om een nieuwe account aan te maken, gaat u naar Stap 3.
  • Om een account aan te passen, gaat u naar Stap 6.
  • Om een account te verwijderen, gaat u naar Stap 7.

Step 3

E-mailaccounts

Hier ziet u een overzicht van uw huidige e-mailaccounts.

Klik op de knop E-MAILACCOUNT TOEVOEGEN om een nieuwe e-mailaccount aan te maken.

Step 4

Standaardinstellingen

Geef hier alle eigenschappen van de account op:

  • Volledige naam is de naam die in de inbox verschijnt van de personen die uw mail ontvangen wanneer u mails verstuurt vanuit de Webmail.
  • E-mailadres is het e-mailadres dat u wenst te gebruiken voor de account.
  • Gebruikersnaam wordt automatisch gegenereerd en kan u gebruiken om uw mailbox in te stellen.
  • Wachtwoord wordt gebruikt om de account te beveiligen. Aan te raden is een voldoende lang wachtwoord of wachtwoordzin te gebruiken die u makkelijk kan onthouden, maar moeilijk te achterhalen is door anderen. Het wachtwoord moet minimaal zes karakters lang zijn.
  • Status is de status van de account die u wilt aanmaken.
    • Actief is een volledig werkende account.
    • Enkel inloggen uitgeschakeld zorgt er voor dat e-mails kunnen worden ontvangen op dit e-mailadres, maar de gebruiker kan niet inloggen om de berichten te lezen.
    • Volledig uitgeschakeld zorgt er voor dat e-mails niet worden ontvangen, en de gebruiker niet kan inloggen.

Indien u nog meer instellingen wilt instellen, klikt u op Geavanceerd om meer instellingen te zien.

Indien u klaar bent klikt u op OPSLAAN om de account toe te voegen. Wanneer de account toegevoegd is, krijgt u hiervan een bevestiging.

Step 5

Geavanceerde instellingen

Account

  • Stuur een kopie van elke e-mail naar stuurt een kopie van iedere e-mail naar de opgegeven e-mailadressen.
  • Verwijder e-mails ouder dan zorgt er voor dat e-mails die ouder zijn dan het opgegeven aantal dagen automatisch worden verwijderd.
  • Stuur e-mails door ouder dan zorgt er voor dat e-mails die ouder zijn dan het opgegeven aantal dagen worden doorgestuurd naar de bij naar opgegeven e-mailadressen.

Limieten

  • Maximum grootte e-mailaccount zorgt er voor dat een account niet over de opgegeven grootte kan gaan (uitgedrukt in megabytes).
  • Maximum grootte van 1 ontvangen e-mail zorgt er voor dat e-mails boven de opgegeven grootte niet ontvangen kunnen worden (uitgedrukt in kilobytes).

Autoresponder – Out-Of-Office Berichten

  • Status
    • Uitgeschakeld de Autoresponder wordt niet gebruikt.
    • Actief, antwoord op elke mail stuurt iedere keer u een e-mail krijgt het ingestelde bericht.
    • Actief, Enkel 1 antwoord voor elke ontvanger zorgt er voor dat iedere ontvanger slechts éénmaal het ingestelde bericht kan ontvangen gedurende de ingestelde periode.
  • Wanneer de Status niet op Uitgeschakeld staat, krijgt u nog enkele extra mogelijkheden:
    • U kan een periode opgeven, of de autoresponder altijd aan laten staan.
    • Adres hier kan u een aangepast zendadres ingeven.
    • Onderwerp hier kan u een onderwerp voor uw bericht ingeven.
    • Bericht hier kan u de inhoud van de e-mail ingeven die de Autoresponder zal versturen.

Diensten

Hier kan u kiezen welke diensten op de account geactiveerd zijn.

  • Webmail wanneer dit aangevinkt is, kan deze account inloggen op onze professionele webmail om e-mails te lezen en versturen.
  • POP3/IMAP wanneer dit aangevinkt is, kan deze account e-mails ophalen via POP3 of IMAP. Dit heeft u nodig wanneer u uw account wilt kunnen gebruiken in een mailprogramma.

Wanneer u klaar bent klikt u op OPSLAAN om de account toe te voegen. Wanneer de account toegevoegd is, krijgt u hiervan een melding.

Step 6

E-mailaccount aanpassen

Hier ziet u een overzicht van uw huidige e-mailaccounts.
Klik op aanpassen achter de account die u wilt bewerken.

U krijgt nu dezelfde instellingen te zien als bij het aanmaken van de account, voor meer uitleg over deze instellingen zie Stap 4 en Stap 5.

Er zijn slechts enkele verschillen:

  • Wanneer u de velden om het Wachtwoord in te stellen leeg laat, zal uw wachtwoord hetzelfde blijven.
  • Omdat u geen account toevoegt, maar er één wijzigt, verdwijnt de knop OPSLAAN EN NOG EEN TOEVOEGEN.
  • U krijgt de melding dat uw account is aangepast in plaats van aangemaakt nadat u op OPSLAAN klikt.

Step 7

E-mailaccount verwijderen

Hier ziet u een lijst van uw huidige e-mailaccounts.
Klik op verwijderen achter de account die u wilt verwijderen.

Step 8

Verwijdering bevestigen

Klik op BEVESTIGEN om de e-mailaccount te verwijderen.
Wanneer de account verwijderd is, krijgt u hiervan een bevestiging.